understödsfonder
halmstads handelsförening

Halmstads Handelsförening delar ut medel ur understödsfonder till behövande personer
i Halmstads kommun.

Är Du änka eller barn till person som drivit affärsverksamhet, driver eller har drivit
affärsverksamhet eller är Du tidigare affärsanställd i Halmstads kommun - då kan Du söka medel ur våra understödsfonder.

Inkomst av tjänst eller näringsverksamhet skall understiga 4 prisbasbelopp året före ansökan
( 2023:210.000 kr). För gift eller sammanboende och / eller barn gäller 4 prisbasbelopp samt
1 prisbasbelopp för varje ytterligare person i hushållet. Beräknas då på den sammanlagda inkomsten.
Förmögenheten understiger 1 prisbasbelopp ( 2023:52.500 kr ) / person i hushållet
( tillgångar minus lån ).
Vid inkomster utöver ovanstående kan bidrag ändå ges i särskilda fall efter motivering och utredning.

Ansökan gör du enklast genom vårt formulär som du kan ladda ner och skriva ut här nedan eller
beställa det via Carina Henningsson (dagtid) tel. 079-327 75 15.
Vid frågor kontakta Birgitta Johansson på tel. 0708 - 50 56 20.

Välkommen med din ansökan under ansökningsperioden
11 september - 14 oktober 2023.

Halmstads Handelsförening
c/o  Arkiv Halland
Andersbergsringen 104
302 55  HALMSTAD

Ansökan Medel ur understödsfonder (ladda ner)

Bli Medlem

Alla är hjärtligt välkomna som medlem i Halmstad Handelsförening. Ju fler medlemmar vi är, ju större möjlighet har vi att påverka.

Bli medlem »

Ekonomipriset

Halmstads Handelsförening delar ut Ekonomipriset på Galan för Halmstads näringsliv då företagsamheten i kommunen hyllas.

Ekonomipriset »