StIPENDIER

Som student har du möjlighet att söka stipendier genom Halmstads Handelsförening. Genom donationer disponerar Halmstads Handelsförening för närvarande följande stipendier:

Halmstads Handelsförening
För eftergymnasiala studier med inriktning på handel och ekonomi.
Stipendium kan endast tilldelas sökande född eller uppvuxen i Halmstads Kommun.

Janne Richardssons Stiftelse
För utbildning med inriktning på teknik och som har anknytning till näringslivet i Halmstad. Stipendium kan endast tilldelas sökande från Halmstads Kommun.

Understödsfonder
Stipendium för änka eller änkling till person som drivit affärsverksamhet eller om man är tidigare
affärsanställd i Halmstads kommun.

Klas Brogrens minnesfond
Stipendium för unga entreprenörer i Halmstadområdet.

Stipendier2 2016

Stipenidiater 2016
På bilden: Fanny Baudlot, Gaston Rohaly, Daniella Larsson, Filippa Stare, Nellie Evald, Maria Pålsson, Viktoria Urfels.

Övriga stipendiater: Anne Bexell, Rickard Björkman, Amanda Blomdahl, Julia Borgström, Izabelle Bäckström, Carl Gustafsson, Nina Heljedal, Ebba Jadelind, Karin Jönsson, Robin Jönsson, Isabelle Kernich, Simon Kullgren, Carl-Johan Kullamn, Timothy Liljebrunn, My Lindersson, Måns Lindqvist, Fredrik Maasing, Sanda Müller, Björn Nilsson, Mattias Malik Nilsson, Matilda Näslund, Martin Persson, Daniel Tyskbo, Alexandra Uhrberg, Louise von Braun, Clara Voss-Lagerlund, Anna Ylander.